Prema članu 66. Statuta Crnogorskog udruženja poslodavaca, Sekretar ima sljedeća prava, obaveze i odgovornosti:

  • stara se o zakonitosti rada poslovanja udruženja;
  • predstavlja i zastupa Udruženje u okviru ovlašćenja datih od strane Predsjednika ovog udruženja i Upravnog odbora;
  • priprema godišnji finansijski izvještaj udruženja za prethodnu i narednu poslovnu godinu, dostavljajući ga Skupštini na usvajanje;
  • priprema prijedlog aktivnosti za narednu godinu;
  • odgovoran je za upotrebu i čuvanje pečata koje koristi udruženje;
  • odgovoran je za realizaciju utvrđene politike u oblasti informisanja članstva, odnosa sa javnošću, međunarodnim asocijacijama i slično;
  • ostvaruje potrebne komunikacije sa organima i članovima udruženja, i koordiniše njihovu komunikaciju;
  • izvršava odluke Upravnog odbora ukoliko za njihovo izvršenje nije određen drugi organ;
  • obavlja druge administrativne poslove za potrebe ostalih organa udruženja;
  • obavlja i druge poslove, saglasno ovom Statutu, opštim aktima i odlukama udruženja.

Zajedno sa Predsjednikom, Sekretar učestvuje u koordinaciji rada udruženja i njegovoj saradnji sa:

  • zakonodavnom i izvršnom vlašću, organima državne uprave i lokalne samouprave, javnim službama, ustanovama i dr.;
  • sindikatima i nevladinim organizacijama;
  • Međunarodnom organizacijom poslodavaca, organizacijom BusinessEurope, Međunarodnom organizacijom rada i drugim internacionalnim organizacijama sa kojima ima saradnju;
  • organizacijama koje su članovi udruženja;
  • članovima udruženja.

Generalni sekretar

Sekretar mora biti lice koje ima:

  • potpunu poslovnu sposobnost,
  • protiv kog se ne vodi krivični postupak,
  • visoku stručnu spremu.